środa, 8 kwietnia 2015

12. "Wielka Czwórka"

 

Tytuł oryginalny: " The Big Four"
Oryginalny język: angielski
Wydawnictwo:Wydawnictwo Dolnośląskie
Rodzaj: kryminał
Ilość stron: 196
 Cena:  ?


"Wielka Czwórka"... To określenie jest dość często używane w różnych sytuacjach i miejscach. Ja tą nazwę słyszałam tylko podczas rozmowy z przyjaciółmi o książkach Agaty Christie. Wiele osób mi ją polecało, aż w końcu znalazłam czas na nią. I wiecie co? Jestem zachwycona! Wiem, że mówię tak o wszystkich książkach słynnej autorki, ale "Wielka Czwórka" była inna. Dlaczego? Za chwilę sami zobaczycie?

Po wielu latach spędzonych w Argentynie kapitan James Hastings postanowił odwiedzić swoje ukochane miasto - Londyn. Zaraz po przyjeździe udał się do swego najlepsszego przyjaciela - Herkulesa Poirota. Jednak ku jego wielkiemu zdziwieniu zastał detektywa zbierającego się do wyjazdu.Okazało się że sławny detektyw otrzymał tajemnicze zlecenie od pewnego multimilionera i aby poznać szczegóły musi pojechać do Rio. Nagle przyjaciele słyszą jakis hałas w salonie Poirota. Zaniepokojeni wbiegli do pokoju i zobaczyli tam wyczerpananego mężczyznę. Włamywacz nie był w stanie udzielić jakiejkolwiek odpowiedzi; jedyne co mówił to adres Herkulesa. Hastings wezwał lekarza. Nagle tajemniczy gość zaczął mówić szybko i wyrażnie; jakby recytował jakiś reportaż. Opowiadał o tajemniczej, przestępczej organizacji - Wielkiej Czwórce. Według nieznajomego "mózgiem" gangu czyli Numerem Pierwszym był Chińczyk Li Chang Yen. Numerem Drugim miał być amerykański biznesmen, Numerem Trzecim sławna kobieta naukowiec, a Numer Czwarty zwany był Niszczycielem - nikt nie wiedział kim on tak naprawdę jest. Detektyw był bardzo zainteresowany wypowiedzią gościa, ale niestety nie mógł zostać w Londynie. Jednak gdy pociąg ruszył  Herkules Poirot i kapitan Hastings wyskoczyli z maszyny. Nie wiedzieli że tym ruchem rozpoczynają swoją największą i najbardziej niebezpieczną przygodę.

Przez pół roku moi znajomi namawiali mnie do przeczytania "Wielkiej Czwórki". Wszyscy mieli bardzo pozytywną opinię o lekturze więc kiedy nareszcie znalazłam czas na "Wielka Czwórkę" przekonałam się że mieli rację. Książka ma bardzo wartką akcję, różnorodnych bohaterów i fanstastyczną fabułę. Poirot w tej książce pokazał swój niezwykły geniusz. Oryginalne pomysły i nietypowy tok rozumowania są stałym elementem fabuły. Myślę że ta książka będzie interesujaca zarówno dla wszystkich fanów Agathy Christie jak i dla osób które dopiero chcą rozpocząć przygodę z kryminałami. Na pewno się nie rozczarujecie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz